Tüketici Haklari – Cayma – İptal İade Koşullari
İPTAL - İADE POLİTİKASI
GENEL:
1. İşbu Sözleşme LA VİE PRALİNE GIDA TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ www.laviepraline.com.tr web sitesi ile “TÜRKALİ MAH. HATTAT TAHSİN SK. DİNÇER APT. NO:48/A BEŞİKTAŞ/İSTANBUL” adresinde faaliyet gösteren LA VİE PRALİNE (Sözleşmede Satıcı olarak anılacaktır) ile diğer taraftan www.laviepraline.com.tr sitesine üye olup online sipariş işlemini tamamlayan kişi (sözleşmede Alıcı olarak anılacaktır) arasındadır.
2. Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş işlemi gerçekleştirdiğiniz ve ürün ve/veya hizmet satın aldığınız takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve İnternet Sitesinde yer alan Mesafeli Satış Sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
3. İnternet sitesi üzerinden ürün ve/veya hizmet satın alarak sipariş oluşturan Alıcı, sipariş bedelinin tamamını sipariş işlemi anında ödemekle yükümlüdür. Ödemenin tamamı yapılmadan sipariş işlemi kesinleşmez.
4. Alıcılar, satın aldıkları ürün ve/veya hizmet ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
5. Satıcı, Alıcıdan kaynaklanmayan bir sebeple, Ürünün tesliminden ve/veya hizmetin başlamasından evvel veya ürün teslimi veya hizmetin ifası sırasında siparişe konu ürün ve/veya ürünleri kısmen/tamamen değiştirebilir veya iptal edebilir. Alıcı bu değişiklikleri kabul edebilir ya da Satıcı’nın sunduğu alternatif başka bir ürün ve/veya hizmeti kabul edebilir. Alıcı değişiklikleri kabul etmediği takdirde ise siparişini iptal edip, Sözleşme kapsamında ödediği ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Alıcı satın alma işlemini iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren en geç 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise, iptal işleminden itibaren en geç 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir ancak bankanın Alıcıya iade süreçleri ile alakalı olarak satıcının herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Alıcı, kendisinden kaynaklanan durumlarda ve/veya ürün tedarikleriyle alakalı Satıcı’dan kaynaklanmayan sebeplerin varlığı halinde verilen ücretin iptal edilmeyeceğini; bu hallerde Alıcı iptal talebinde bulunur ise geçerli olmayacağını ve sözleşme bedelinin tamamını Satıcı’ya ödeyeceğini beyan, kabul ve taahhüt eder. Alıcının Kargoya verilmeden önce ürün ve/veya hizmetin değiştirilmesine yönelik talebi halinde, bu değişikliğin Satıcı tarafından uygun bulunması şartıyla, önceki alınan ürünle, yeni talep etmiş olduğu ürün arasında fiyat farkı var ise Alıcı aradaki farkı, değişiklik talebinin kabulüyle birlikte derhal Satıcı ’ya ödemek zorundadır. Ancak yeni hizmetin fiyatı, bir önceki hizmet fiyatından düşük ise Satıcı aradaki farkı Alıcı’ya iade edecektir.
6. Alıcının satın aldığı ürünü almaktan vazgeçtiğini, siparişin onaylanmasından öncesine kadar yazılı ya da kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile bildirmesi halinde, ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere ödediği bedelin tamamı en geç 7 İş günü içerisinde ödeme yöntemine uygun olarak kendisine iade edilir.
7. Satıcı tarafından siparişin onaylanması anında veya sonrasında siparişe konu olan ürünün stokta kalmadığının tespit edilmesi halinde bu durum derhal Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, bu durum karşısında ödeme gerçekleştirmiş ise bedel iadesini talep edebilir. Alıcı tarafından bedel iadesi talep edilmesi halinde; Nakit ödeme yapılmış ise Alıcı’nın göstereceği Banka hesabına Satıcı tarafından en geç 7 İş günü içerisinde Bedel iadesi gerçekleştirilecektir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise, iptal işleminden itibaren en geç 7 İş günü içinde ürün bedeli bankaya ve/veya kredi kartına iade edilir ancak bankanın Alıcıya iade süreçleri ile alakalı olarak Satıcının herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Her hal ve koşulda Satıcının siparişi iptal etme hakkı saklıdır.
8. Teknik nedenler ile ürün stoklarının hatalı gösterilmesi ya da ürün fiyatlarında olabilecek rakamsal/maddi hatalar nedeni ile Satıcı sorumlu tutulamaz. Bu şekilde verilen siparişlerde Satıcı’nın siparişi iptal etme hakkı saklıdır. Bu durumda Satıcı tarafından Alıcı’ya yapmış olduğu ödemeler 7. maddede belirtilen şekilde iade edilecek olup Alıcının Satıcıdan bedel iadesi dışında herhangi bir talebi olmayacaktır.
9. Alıcılar kredi kartı ile aldıkları ürün ve/veya hizmetin herhangi bir sebebe bağlı olarak iptal ettirdiklerinde LVP Pastacılık Gıda Ticaret Limited Şirketi kredi kartından almış olduğu bedeli yine Alıcının kredi kartına iade edecektir. Yapılan iade işlemi bankaların iş kurallarına göre Alıcının kartına iade edilir. LVP Pastacılık Gıda Ticaret Limited Şirketi’nin herhangi bir yükümlülüğü ve müdahale imkanı bulunmamaktadır.
10. LVP Pastacılık Gıda Ticaret Limited Şirketi’nin Alıcıya yapacağı tüm bilgilendirmeleri yazılı olarak elden veya kalıcı veri sağlayıcısı aracılığıyla (elektronik posta, kısa mesaj ve benzeri her türlü araç veya ortam) yapabilecektir. Alıcı, özen borcu gereği Sözleşmenin hiç ya da gereği gibi ifa edilmemesi halini, ürün ve/veya hizmetin ifa edilmesi gerektiği veya ifa edildiği tarihten itibaren 10 gün içerisinde Satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu süreden sonraki yapılacak bildirimler geçersiz sayılacaktır. Alıcı, Sipariş esnasında LVP Pastacılık Gıda Ticaret Limited Şirketi’nin çalışanlarına ve/veya web sitelerine vermiş olduğu; e-mail, cep telefonu, faks vb. bilgilerine ve web sitelerinin kampanya duyurusu amaçlı yapmış olduğu bülten gönderimlerine izin verdiğini kabul ve beyan eder. Alıcının kendi iletişim kanallarına yapılan bildirim ve duyuruları istemediğini, vermiş olduğu onay için kullandığı yöntemi kullanarak beyan etmesi halinde, LVP Pastacılık Gıda Ticaret Limited Şirketi elektronik posta, sms, faks ve posta gönderimlerini sonlandıracağını taahhüt eder.
KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN SATIN ALMA İŞLEMLERİ:
11. Ürünün ve/veya Hizmetin ifası sırasında, Alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve ürün ve/veya hizmetin bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Alıcıya ödenmez ise, Satıcının bu konu ve bu konudan doğacak maddi ve manevi zarara yönelik hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.
MÜCBİR SEBEP:
12. Satıcı, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen Satıcı’nın iradesi dışında gerçekleşen ve ürünün satılmasına, teslim edilmesine veya devamına engel teşkil eden; grev, terör, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar, arıza, devletlerarası ilişkilerdeki değişiklikler, Covid-19, pandemik ve epidemik salgınlar, devlet kurumları tarafından alınan sağlık önlemleri (karantina, kapanma, sınırlamalar, işletmelerin kapanması ve sınırlandırılması gibi) ile bu ve benzeri tüm mücbir sebeplerden dolayı siparişi iptal edebilir veya erteleyebilir. Satıcı mücbir sebepler nedeni ile Sözleşme konusu ürünü taahhüt ettiği süre içerisinde teslim edemez ise bu durumu mücbir sebebin ortaya çıkmasından sonra derhal Alıcı’ya bildirmekle yükümlüdür. Alıcı bu durum karşısında siparişinin iptal edilmesini ve/veya siparişe konu ürünün varsa benzeri ile değiştirilmesini ve/veya teslimata ilişkin sürecin mücbir sebebin ortadan kalktığı andan itibaren devam etmesini ve bu ana kadar teslimatın ertelenmesini talep edebilir.
CAYMA HAKKI:
13. Alıcı; belirttiği teslimat adresinde ürünün kendisine ve/veya 3. Kişi/lere teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde iade ederek herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşmeden cayabilir. Cayma Hakkı, Cayma Hakkının kullanımına ilişkin bildirimin Satıcı’ya ait ve işbu Sözleşmede yazılı olan Adresine yazılı olarak veya e posta adresine yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi ile geçerli olmaktadır. Ayrıca ürünün kullanılmamış olması ve zarar görmemiş olması gereklidir. Ürünün kullanılmış olması veya zarar görmüş olması halinde cayma hakkının kullanılması geçersiz olacaktır ve cayma hakkı kullanılmamış sayılacaktır.
14. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya Alıcıya teslim edilen ürünün Satıcıya gönderildiğine dair kargo teslim tutanağı örneği ile satış faturası aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşması üzerine, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içinde ürün bedelinin Alıcının banka hesabına veya kredi kartı hesabına iade edilmesi için Satıcı ilgili banka nezdinde derhal girişimde bulunur. Ürün bedelinin iadesinde banka tarafındaki aksaklıklardan dolayı Satıcı sorumlu tutulamaz. Satış faturasının aslının gönderilmemesi durumunda Alıcı, Satıcı tarafından kendisine gönderilecek olan taahhütnameyi imzalayacağını ve Satıcıya göndereceğini kabul beyan ve taahhüt eder.
SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
ŞİRKET
ADI/UNVANI: LVP PASTACILIK GIDA TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ADRES: TÜRKALİ MAH. HATTAT TAHSİN SK. DİNÇER APT. NO:48/A BEŞİKTAŞ/İSTANBUL
EPOSTA: laviepraline@gmail.com
TELEFON: +90 212 236 90 96
İADE KOŞULLARI:
18. Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve Alıcıyı borç altına sokan belgeleri Alıcıya iade etmekle yükümlüdür.
19. Alıcının kusurundan kaynaklanan bir nedenle ürün ve/veya hizmetin değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa Alıcı, kusuru oranında Satıcının zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya hizmetin usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan Alıcı sorumlu değildir.
20. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle Satıcı tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:
21. Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca Alıcı aşağıdaki Sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
21/a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin Sözleşmeler.
21/b) Alıcının istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin Sözleşmeler.
21/c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin Sözleşmeler.
21/ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin Sözleşmeler.
21/d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin Sözleşmeler.
21/e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin Sözleşmeler.
21/f) Abonelik Sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin Sözleşmeler.
21/g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin Sözleşmeler.
21/ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin Sözleşmeler.
21/h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin Sözleşmeler.
22. Satılan ürünün yazılım, DVD, VCD, CD, kaset, bilgisayar, kırtasiye malzemesi, kozmetik ürünler, Gıda maddeleri vb. gibi ürünler olması halinde, cayma hakkının kullanılabilmesi için ambalajın açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şarttır. Aksi halde Alıcı tarafından cayma hakkı kullanılamaz.
23. Alıcı, yapacağı tüm iadeleri orijinal ambalaj ve kutu ile ve ürünün ambalajı bozulmaksızın yapmalıdır.
24. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar Alıcıya aittir. Alıcı, işbu Sözleşmeyi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
25. Alıcı, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcıdan talep edebilir ve her koşulda Alıcının borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı Satıcının uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
TARİH: